İzmir Ekonomi Üniversitesi, mezunlarına yeni yollar çizmesinde öncü oluyor. Tarihi Kemeraltı Çarşısı’nda hediyelik eşya ticareti yapan Mustafa Kaynakcı’nın yaşamı, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programını bitirmesiyle yeniden şekillendi. Kaynakcı, eğitimiyle birlikte hayat verdiği “I love İzmir” markasıyla kentin hediyelik eşya alanındaki eksikliğini giderdi. Kaynakcı, özellikle kruvaziyer turizmiyle gelen turistlere İzmir’i anımsatan ürünler sunuyor.
Tarihi Kemeraltı Çarşısı’nda hediyelik eşya ticareti yapmaya başladığını ve kenti tanıtmaya yönelik ürünlerin eksikliğinin farkına vardığını belirten Kaynakcı, “İzmir ve kent dışından gelen yerli, yabancı turistlere yönelik tanıtıcı ürünler yetersizdi. Marka oluşturmaya karar verdim. Bu sırada İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin girişimcilik konusundaki öğrencilerine verdiği vizyonu öğrendim. Üniversitenin Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı’na kayıt oldum. Daha sonra sadece patentini aldığım markamla İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin eğitimi birleşti” dedi.
‘Girişimciliği öğrendim’
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümü’nü tamamlamasının ardından yüksek lisans programı için İEÜ’yü tercih ettiğini kaydeden Kaynakcı, öğretim üyeleri sayesinde markasını geliştirme olanağı bulduğunu ifade etti. Kaynakcı, “İzmir’i nasıl tanıtabiliriz, markayı nasıl daha iyi yapabiliriz düşüncesiyle uğraştık. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde eğitim almaya başladıktan sonra girişimcilik konusunda çok faydalı bilgilere sahip oldum. Aldığım dersler sayesinde markanın yaratımı, geliştirilmesi konusunda yeni fikirler öğrendim. Vizyonum genişledi” diye konuştu.
‘Hedef 5 yıl sonraya daha büyük yatırımlar’
Ürünlerinin özellikle kruvaziyer turizmi ile kente gelenler tarafından ilgi ve beğeniyle karşılandığını vurgulayan Kaynakcı, yabancı dil kullanmasının da kendisine yarar sağladığını söyledi. Kaynakcı, daha büyük yatırımlar için kendisine 5 yıllık bir plan hazırladığına dikkat çekerek, şöyle konuştu:
“İzmir’i tanıtan hediyelik eşyalar çok beğenildi ve iyi geri dönüşler aldım. ‘I love İzmir’ logolu anahtarlık, barda, saat kulesi, magnet gibi tasarımlarımız, yerli ve yabancı turistler tarafından yoğun ilgi görüyor. Özellikle kruvaziyer turizmi bizim için büyük bir gelir kaynağı oldu. Ürünlerimiz de turistlerin talepleriyle örtüştü. İzmir, yenilikçi fikirleri ve girişimleri fazlasıyla hak eden bir kent. Genç girişimcilerin, eksiklerini tamamlayarak, gücünü ortaya koyması gerektiğini düşünüyorum.”